.

.

11 Ocak 2017 Çarşamba

11.01.2017

Uzun bir ara oldu blog yayını yapmayalı bu zaman içerisinde araya öyle çok şey girdi ki ülke gündemi ise bunların en başında açıkcası bu zor günlerde bilgisayar başına oturup öyle uzun uzun bir şeyler yazmak içimden gelmedi.Bunun yanında instagram kullanmanın rahatlığı da vardı nasıl olsa oradan iletişim halindeyim diye ama blogun yerini tutmuyor tabi kısa kısa paylaşımlar çok tatmin edici olmuyor işte böyle iki arada bir derede bir durumdayken artık bloga el atma zamanının geldiğini düşündüm ve tekrar burdayım umarım bundan sonrasında arayı bu kadar uzatmam:)
 İnstagram da uzun bir süre önce yayınladığım yurt dışı gezisiyle devam edelim  Gezi blogu olmadığım için sadece anı niteliğinde fotoğraflar ve bilgiler burdada yer alsın istediğimden kısaca bahsedip geçmek istiyorum ayrıntılara girip konuyu uzatmadan.
Amsterdam Volendam Marken de biten gezide ilk durak Belçikaydı ilk gün çok yorucuydu uçaktan inip hiç dinlenmeden  başkent Brükseli gezmek ama yorgunluğa rağmen şehrin güzelliğinden olsa gerek çok keyifliydi.
Daha sonrasında Brugge vardı. Brugge e instagram da çok yer veremesem de özellikle gezmenizi tavsiye edeceğim yerlerden. Çikolata kokan sevimli dükkanları pancakeciler ,su kanalları ve dantelleri sayabileceğim bir kaç özelliklerinden
Belçika'dan sonra ise Fransa Paris gezisi .İlk gün iki saatlik bir asansör kuyruğunda bekleyip yine bir o kadar süreyi inmek için göze alamadığımızdan 54 katı merdivenlerle indiğimiz normal olarak çok yorulduğumuz bir Eyfel gezisi vardı ki hiç unutamayacağım anılar arasında :)  Salı günü gittiğimiz için kapalı olan bu yüzden gezemediğimiz  Lour müzesi çevresi Şanzelize bulvarı,Zafer takı, Lüksemburg bahçeleri Sen nehri gezisi yine gezip gördüğümüz yerlerden .Lüksemburg ise küçük olmasına rağmen sokak çalgıcıları küçük cafeleriyle çok şirin bir yerdi Almanya Köln yine uğradığımız yerlerden biriydi .Çeşit çeşit kolonya alabileceğiniz dükkanları, berlineri ve tarihi Köln katetrali beğendiklerim ve tavsiyelerim arasında.
En son durak Amsterdam Volendam_ Marken gezileriydi. Volendam ne kadar sakin ve masalsıysa Amsterdam tam tersine kalabalık, gerçekçi ama bir o kadarda büyüleyiciydi.Ayrıca Volendam ve Marken alışveriş açısından çok keyifliydi Hollanda'nın ünlü gouda peynirinin her çeşidini bulabileceğiniz peynir üretim yerlerinden tutunda hediyelik eşya dükkanlarına kadar alış veriş için bir çok seçenek vardı.
   İşte böyle geziden notlar kısaltabildiğim kadarıyla bu arada son olarak gezip gördüğümüz yerlerdeki huzuru güzel ülkemiz içinde diliyorum tarihi acılarla dolu bir ülkenin ve hâlâ acılarla sınanan bir milletin bunu fazlasıyla hak ettiğini düşünüyorum .
















26 Mayıs 2016 Perşembe

Nordic şal

Bloga yoğunluktan uzun bir ara verince sırasını bekleyen postlar da biriktikçe birikti sandalye üzerindeki beyaz kırlenti daha önce yayınlayacaktım ama vakit olmayınca şalla beraber yayınlamaya karar verdim.Şalda yine haftalar önce bitenler arasında her iki örgüde de dmc natura ip kullandım şalın yapım aşamalarını ise bir önceki postta bulabilirsiniz
Güzel bir gün ve şimdiden huzurlu bir cuma diliyorum görüşmek üzere















22 Nisan 2016 Cuma

Şal yapımı

Bu şal modelini geçen yıl renkli yapmıştım hatırlayanlarınız vardır belki bahar şalı için buradan bakabilirsiniz. Şimdi hem kolay hemde sevdiğim bir model olduğu için aynı modelin benzerinden bir tane daha örüyorum yalnız bu sefer üstü tek renk örüp alt kısımlarını nordic shawl modelinde olduğu gibi farklı iplerle renklendirmek istiyorum. Kolay bir model olduğu için yapılışını sizinle de paylaşmak istedim.
1 -Örgüye beş adet zincir çekerek başlıyoruz.
2- Beşinci zincirden ilk zincire yani birinci zincire batıp bir yuvarlak elde ediyoruz.
3-İpi tığın üzerine alıp, yuvarlağın içine batıp beş zincir daha çekiyoruz (fotoğrafları takip ederseniz daha iyi anlayabilirsiniz)
4 ve 5 .adımlarda beş zincirin yanına her defasında ipi üç kerede çektiğimiz üç tane trabzan yapıyoruz
6- Trabzanlar bitince orta kısmı için üç zincir çekiyoruz
7-Sonra yine tığın üstüne ipi alıp yuvarlağın içine batarak üç trabzan daha yapıyoruz
8- Üçlü dolgu yani trabzandan sonra iki zincir çekiyoruz.
9- Ve bir tekli trabzan daha yapıp ilk sırayı bitirmiş oluyoruz ve ipliğimizi kesiyoruz .
10. Sırada ilk ördüğümüz sıraya dönüp,tığın üzerine ipi alıyoruz ve beş zincir çekiyoruz .
11- Altta çektiğimiz beş zincir ve üçlü trabzanın arasına tığın üzerine ipi alıp üçlü trabzan yapıyoruz.Sonra iki zincir çekiyoruz ilk sırada yaptığımız tam ortadaki üç zincirin ortasına batıp üç trabzan daha yapıyoruz ve orta kısmı için yine üç zincir çekiyoruz ve yine ortadaki deliğe batarak üçlü trabzan yapıyoruz iki zincir çekiyoruz .
12 - Ve son olarak altta son sırada çektiğimiz iki zincirin üzerine üçlü trabzan yapıp iki zincir çekiyoruz ve tekli trabzanla bu sırayı bitiriyoruz ipimizi kesiyoruz.
Tarif belki biraz karışık gelebilir ama fotoğrafları takip ettiğinizde rahatlıkla yapabileceğinizi düşünüyorum zaten dikkat ettiyseniz hep aynı işlemler tekrarlanıyor. Dolgu, trabzan ve zincir den biraz anlıyorsanız gerisi kolaylıkla gelecektir .

Not:Çok soru alıyorum buradan bir kez daha cevap veriyorum el işlerimi hobi amaçlı yapıyorum hiç birini satmıyorum.




















8 Nisan 2016 Cuma

Donut


Çocuklara dışarıdan hamur işi ve benzeri hazır yiyecekleri almayı sevmediğimden blog da bir kaç kez bahsetmiştim. Zaten kim  ister ki çocuğuna katkı maddeli,boyalı,fabrikasyon ürünleri yedirmeyi  .O yüzden,her zaman mümkün olmasada çok istedikleri bir şey olduğunda elimden geldiğince evde yapmayı tercih ediyorum .
Bu donut  tarifini de ilk bu düşünceyle denemiştim Şimdi dışarıda görseler de istemiyorlar evde yapılanları daha çok seviyorlar :) ben hafif olsun diye üzerine sadece pudra şekeri serpiyorum hiç serpmeden sade de yenebilir yada isteğe göre arasına Alman pastasında olduğu gibi evde yapacağınız bir kremayı koyup benmari usulü erittiğiniz sütlü  çikolatayla da servis yapılabilir .

Donut için
Malzemeler
1 buçuk su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
1 adet yumurta
1 paket instant maya yada bir paket yaş maya
Yarım çay bardağı toz şeker (isteğe göre artırılabilir)
1 paket vanilya
Yaklaşık 4.5 su bardağı un (tam buğday unu da olabilir)
( Dört kişi için bu ölçülerin yarısı yetiyor siz ailedeki kişi sayısına göre miktarları azaltıp çoğaltabilirsiniz)

Yapılışı
İlk önce bir kapta mayayı ılık sütle eritiyoruz sonra sırasıyla eritilmiş tereyağı, sıvı yağ , yumurta  ve vanilyayı koyup karıştırıyoruz.Unu azar azar ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz .Üzerini örtüp mayalanması için 1 saat hamuru dinlendiriyoruz daha sonra hamurdan istediğimiz büyüklükte parçalar alıp çok ince olmayacak şekilde elimizle şekil vererek yuvarlak elde ediyoruz ortasını kesip alıyoruz fotoğrafta görüldüğü gibi (hamur kesme aparatınız varsa daha düzgün şekil verip kesebilirsiniz yada yine farklı boylarda bardaklarla kesme işlemini yapabilirsiniz ) yağlanmış tepsiye dizip bu şekilde yarım saat daha mayalandırıyoruz ve 180 derece fırında pişiriyoruz (genelde yağda kızartılır, hafif olması için bu şekilde yapıyorum ) soğuyunca üzerine pudra şekeri serpiyoruz .

                            Mutlu cumalar iyi hafta sonları diliyorum şimdiden.
















25 Mart 2016 Cuma

Cuma


Mavi rengin verdiği huzuru seviyorum öyle ki bir ara hatırlarsınız belki mutfak duvarlarını bile maviye boyamışlığım vardır .İşte hem yaz aylarının yaklaşıyor olmasından hemde huzur verici bir renk olmasından dolayı mavi tonlardan oluşan bir kırlent örmeye başladım aklımda mavinin her tonu vardı ama motifleri bir araya getirince düşündüğüm görüntüyü elde edemedim ve iki renkte yapmaya karar verdim sonuçta yine istediğim gibi olmadı :) Ülke gündemi ne kadar karışıksa benim kafamda bir o kadar karışık sanırım ama örgü her zaman kurtarıcı bir terapi, oyalanmanız için özellikle şu günlerde tavsiye ederim, huzurla geçsin cumanız  mutlu hafta sonları şimdiden.











20 Şubat 2016 Cumartesi

Altıgen motifli battaniye


Uzun süredir örgü ile ilgili paylaşım yapmıyorum ama bu örgü örmüyorum demek değil tabi ki, örmeyi sevenler bilir bir kere başladınız mı alışkanlık haline geliyor kolay kolay elinizden bırakamıyorsunuz. Fotoğrafta gördüğünüz ise en son ördüğüm minik altıgen desenli diz battaniyesi ilk başladığımda bu renklerin birleşimi nasıl olur diye biraz kafama takılmadı değil ama tamamladığımda renk uyumu çok hoşuma gitti. Şimdi elimdeki diğer yarım işleri bitirmeye çalışıyorum, yine altıgen motifli bir battaniye, kare motifli mini bir diz battaniyesi ve iplerini alıp henüz başlayamadığım ama başlamak için sabırsızlandığım bir başka battaniye anlayacağınız bu aralar battaniyelere fena kaptırmış durumdayım artık diğerlerine ne zaman sıra gelir bilmiyorum ayrıca  iyi ki böyle güzel şeyler var kitap okumak gibi diğer el işleri gibi yoksa şu karanlık ülke gündeminde normal kalmak pek de mümkün değil. Onun için iyi geliyor böyle zamanlarda bu tür oyalayacak şeylerle uğraşmak bu arada ipleri merak edenler için apple marka bambu iplik ve 3.5 numara tığ kullandım.
Güzel haberler alacağımız bir hafta sonu diliyorum arkadaşlar görüşmek üzere .